Whatsapp is de meest
gebruikte app ter wereld. Het wordt nu vooral gebruikt door consumenten, maar
het begint ook steeds meer zakelijk ingezet te worden. Een manier om Whatsapp
zakelijk te gebruiken is door de deelknop van Whatsapp.
Het
bovenstaande rijtje is waarschijnlijk wel algemeen bekend. Met slechts een
simpele druk op de deelknop, heb jij een artikel, foto of video zo via je
sociale media gedeeld. Maar tegenwoordig voegen ook steeds meer bedrijven de
‘Whatsapp share button’ toe aan dit rijtje. Dat is eigenlijk ook heel logisch,
want als je iets op het internet tegenkomt, wil je dat soms graag persoonlijk
delen met je vrienden. Op social media kan iedereen dit zien, maar Whatsapp is
privé. Bovendien is de kans heel groot dat als iemand jou speciaal een link van
bijvoorbeeld een artikel toestuurt, dat je dan ook daadwerkelijk doorklikt naar dat artikel.
Want als een vriend dat naar jou stuurt, zal het wel iets bijzonders zijn en dan open je het veel sneller.
Er
zijn al een aantal bedrijven die hiermee geëxperimenteerd hebben. Zo heeft de
Amerikaanse site Buzzfeed getest of deze extra share button wel zou werken. Uit het onderzoek kwamen de volgende resultaten:
-
Facebook
34% van de clicks.
-
Email
35% van de clicks
-
Whatsapp
18% van de clicks.
Wat
blijkt dus? De Whatsapp share button werd zelfs vaker gebruikt dan de Twitter share
button. Dit toont aan dat deze extra knop zeker kan werken en dus een interessante optie kan zijn voor bedrijven.
Kortom:
met deze extra share button kun je op hele eenvoudige manier je bereik onder je
fans vergroten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten