Steeds meer bedrijven sluiten daarom contracten met bekende vloggers. In ruil voor geld maken de vloggers in hun video’s reclame voor het betreffende merk of product. Op deze manier richt de marketingwereld zich bewust op een andere manier van communiceren. Dit sluit aan bij de huidige ontwikkeling die gaande is in de communicatiewereld. Jonas Nouwen schrijft hierover in zijn artikel op Marketingsfacts.nl het volgende: “Het wordt steeds moeilijker om succes te boeken in marketing communicatie. Nieuwe media en advertentievormen ontwikkelen snel. Neem branded content, een merkcommunicatievorm waarmee op TV, in films en bij sport al volop wordt geĆ«xperimenteerd”. Hieruit blijkt dat de communicatiewereld de afgelopen vijf jaar op zoek is gegaan naar een nieuwe manier van marketing bedrijven, waarbij er steeds meer gebruik wordt gemaakt van video’s. Dit sluit natuurlijk volledig aan bij de steeds groter wordende invloed van vloggers. Zij worden steeds populairder en dus haakt de marketingwereld hier op de juiste manier op in.
Een voorbeeld van een bedrijf dat een samenwerking aan is gegaan met een bekende vlogger, is het bedrijf Dove. Het bedrijf heeft de Nederlandse Teske de Schepper benaderd om samen te gaan werken. Teske maakt video’s’ over zowel beauty, lifestyle als mode en trekt met haar twee kanalen ruim twee miljoen kijkers per maand. Het bedrijf heeft in samenwerking met Teske een video gemaakt met de boodschap dat je elkaar moet laten weten hoe mooi je bent. De combinatie van het aansprekende onderwerp voor de doelgroep en het vertrouwde gezicht van Tekse hebben er voor gezorgd dat de video ruim 82.000 bekeken is. Dit is een voorbeeld van een zeer succesvolle samenwerking.
Bronnen:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten