dinsdag 10 maart 2015

De schakel tussen vloggers en de marketingwereld

Doordat vloggers wereldwijd steeds meer invloed krijgen, willen steeds meer bedrijven en organisaties samenwerken met deze vloggers. Naar aanleiding van de ontwikkelingen in marketingland op het gebied van branded content is het bedrijf Social1influencers opgericht. Social1influencers is het eerste bedrijf in Nederland dat zich volledig focust op het ontwikkelen van Nederlands YouTube talent. Daarnaast zorgt dit jonge bedrijf ervoor dat merken naadloos worden geïntegreerd in de video’s van de vloggers.

Als bedrijf kun je contact opnemen met Social1influencers en zij bemiddelen dan tussen het bedrijf en de vlogger(s). Dit is voor hen een relatief eenvoudige actie, aangezien zij negentig Nederlandse vloggers vertegenwoordigen. Bij elkaar opgeteld trekken deze negentig vloggers ruim 5,6 miljoen kijkers per maand. Een voorbeeld van een bedrijf dat gebruik heeft gemaakt van de diensten van Social1influencers, is het bedrijf Dr. Oetker. Dr. Oetker wilde op een nieuwe manier hun producten om cupcakes te versieren onder de aandacht brengen. Zij hebben dit gedaan door twee vloggers van Social1influencers, Mascha Feoktistova en Cynthia Schultz, cupcakes te laten bakken en versieren. Er is bewust voor deze twee dames gekozen, omdat hun abonnees binnen de doelgroep van Dr. Oetker vallen. De samenwerking bleek een groot succes want de video’s zijn samen 36.468 keer bekeken. 

Bronnen:  
http://www.marketingfacts.nl/berichten/youtubend-nederland-is-hot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten