maandag 9 maart 2015

Whatsapp share button

Whatsapp is de meest gebruikte app ter wereld. Het wordt nu vooral gebruikt door consumenten, maar het begint ook steeds meer zakelijk ingezet te worden. Een manier om Whatsapp zakelijk te gebruiken is door de deelknop van Whatsapp.



Het bovenstaande rijtje is waarschijnlijk wel algemeen bekend. Met slechts een simpele druk op de deelknop, heb jij een artikel, foto of video zo via je sociale media gedeeld. Maar tegenwoordig voegen ook steeds meer bedrijven de ‘Whatsapp share button’ toe aan dit rijtje. Dat is eigenlijk ook heel logisch, want als je iets op het internet tegenkomt, wil je dat soms graag persoonlijk delen met je vrienden. Op social media kan iedereen dit zien, maar Whatsapp is privĂ©. Bovendien is de kans heel groot dat als iemand jou speciaal een link van bijvoorbeeld een artikel toestuurt, dat je dan ook daadwerkelijk doorklikt naar dat artikel. Want als een vriend dat naar jou stuurt, zal het wel iets bijzonders zijn en dan open je het veel sneller.

Er zijn al een aantal bedrijven die hiermee geëxperimenteerd hebben. Zo heeft de Amerikaanse site Buzzfeed getest of deze extra share button wel zou werken. Uit het onderzoek kwamen de volgende resultaten:

Van alle clicks kreeg:
-          Facebook 34% van de clicks.
-          Twitter 13% van de cliks
-          Email 35% van de clicks
-          Whatsapp 18% van de clicks.

Wat blijkt dus? De Whatsapp share button werd zelfs vaker gebruikt dan de Twitter share button. Dit toont aan dat deze extra knop zeker kan werken en dus een interessante optie kan zijn voor bedrijven.

Kortom: met deze extra share button kun je op hele eenvoudige manier je bereik onder je fans vergroten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten